Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden – Nederlands Patisserie Huis

  1. Toepasselijkheid
    Deze voorwaarden gelden voor alle aanbiedingen, bestellingen, leveringen en betalingen bij Nederlands Patisserie Huis. Afwijkingen zijn alleen schriftelijk mogelijk en de overige bepalingen blijven van kracht. Het plaatsen van een bestelling betekent akkoord met de voorwaarden.

  2. Aanbiedingen en prijzen
    Alle prijzen en aanbiedingen zijn vrijblijvend. Prijswijzigingen door bijvoorbeeld grondstoffen of wettelijke veranderingen worden direct doorberekend. Prijzen zijn inclusief btw, exclusief verzend- en administratiekosten.

  3. Bestellingen
    Een bestelling is definitief zodra deze geplaatst is via telefoon, e-mail of online. Nederlands Patisserie Huis behoudt het recht om een bestelling te weigeren of om een vooruitbetaling te vragen.

  4. Bezorg- en administratiekosten
    Levering is beperkt tot bepaalde regio’s, afhankelijk van het bestelbedrag. Voor administratie bij facturatie geldt een toeslag.

  5. Vervoer en distributie
    Standaard zorgt de klant voor vervoer en opslag van producten. Indien Nederlands Patisserie Huis bezorging regelt, kan dit kosten met zich meebrengen. Zorg voor voldoende koelruimte op het afleveradres.

  6. Postverzending
    Postverzending is mogelijk, maar geschiedt op eigen risico van de klant. Wij kunnen niet de kwaliteit of bezorgdatum garanderen.

  7. Leveringen
    Wij streven naar snelle levering, maar opgegeven levertijden zijn indicatief. De klant dient de bestelling bij aflevering te controleren.

  8. Betaling
    Betaling dient vooraf of bij levering te geschieden. Indien per factuur, moet deze binnen 7 dagen voldaan worden.

  9. Reclames, annulering en retouren
    Eventuele klachten moeten binnen 3 uur na levering worden gemeld. Retourzendingen zijn alleen mogelijk met schriftelijke bevestiging. Gebak en taarten hebben een beperkte houdbaarheid en kunnen niet geretourneerd worden. Annuleren van bestellingen dient schriftelijk te gebeuren. Indien de annulering plaatsvindt minstens 14 dagen voor levering, worden geen kosten in rekening gebracht. Bij annuleringen tussen 14 en 7 dagen voor levering wordt 50% van het bedrag in rekening gebracht. Bij annuleringen binnen 7 dagen voor levering wordt het volledige bedrag in rekening gebracht. Annuleringen tijdens het productieproces kunnen niet worden doorgevoerd.

  10. Overdracht van risico en eigendom
    Het risico van de producten gaat over naar de klant bij aflevering. Eigendom gaat pas over na volledige betaling.

  11. Aansprakelijkheid
    Nederlands Patisserie Huis is niet aansprakelijk voor schade door derden of fouten in informatie van derden. Verzending is op risico van de klant.

  12. Klachten
    De klant is verplicht de goederen direct bij aflevering te inspecteren. Klachten dienen binnen 24 uur na aflevering schriftelijk of per e-mail ingediend te worden bij Nederlands Patisserie Huis, onder vermelding van de aard van de klacht. Voor manco’s en zichtbare gebreken geldt dat deze binnen 3 uur na aflevering gemeld moeten worden. Bij het niet tijdig indienen van klachten vervalt het recht op eventuele compensatie.

  13. Toepasselijk recht
    Op alle overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter.